Ochrana osobných údajov, Všeobecné obchodné podmienky, Autorské práva
Všeobecné obchodné podmienky
pre internetovú stránku elektronického obchodu – digitálne plnenie www.pauligalova.sk. (ďalej len „VOP“)
I. VŠEOBECNÉUSTANOVENIA
II. VYMEDZENIE POJMOV
III. UZATVORENIE ZMLUVY
V. ŠPECIFIKÁCIA DIGITÁLNEHO PRODUKTU, CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY
VI. PODMIENKYDODANIA
VII. ZMENADIGITÁLNEHOPLNENIA
VII. TECHNICKÉPOŽIADAVKY
VIII. UPLATNENIEPRÁVANAODSTÚPENIEODZMLUVY
IX. PRÁVA A POVINNOSTI SPOTREBITEĽA PO ODSTÚPENÍ OD ZMLUVY UZVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA
X. PRÁVA A POVINNOSTI OBCHODNÍKA PO ODSTÚPENÍ OD ZMLUVY UZVRETEJ NADIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA
XI. REKLAMAČNÝ PORIADOK (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
XII. ALTERNATÍVNERIEŠENIESPOROV
XIII. OCHRANAOSOBNÝCHÚDAJOV
XIV. DUŠEVNÉVLASTNÍCTVO
XV. ZÁVEREČNÉUSTANOVENIA
I. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
VOP bližšie upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vznikajúce v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku (ďalej iba „zmluva”), uzatváranej medzi obchodníkom a objednávateľom prostredníctvom internetovej stránky elektronického obchodu www.pauligalova.sk. (ďalej len „internetový obchod“) prevádzkovaného obchodníkom, predmetom ktorej je predaj tovaru.
Obchodník zverejňuje zoznam digitálnych plnení, ktoré ponúka na predaj objednávateľovi a umožňuje objednávateľovi objednávať digitálne plnenie prostredníctvom webstránky internetového obchodu. Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú výlučne na nákup v internetovom obchode obchodníka.
Zmluvné strany sa dohodli, že obchodné podmienky a reklamačný poriadok sú neoddeliteľnou súčasťou akejkoľvek zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom a objednávateľom prostredníctvom internetového obchodu obchodníka, pokiaľ ďalej nie je uvedené inak. V prípade, ak obchodník a objednávateľ uzatvoria kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od obchodných podmienok, osobitné ustanovenia kúpnej zmluvy majú vždy prednosť pred obchodnými podmienkami. Objednávateľ prostredníctvom tzv. zaškrtávacieho políčka v procese uzatvárania zmluvy cez internetový obchod a odoslaním objednávky „Odoslať objednávku s povinnosťou platby“ potvrdzuje, že v plnom rozsahu porozumel ich obsahu a všetkým podmienkam, a že s nimi súhlasí a je si vedomý skutočnosti, že obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy uzatvorenej medzi ním a obchodníkom.
Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní zmluvy podľa týchto obchodných podmienok nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti (ďalej aj ako „spotrebiteľ“), sa vzťahujú tieto predpisy:
zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len v texte „Zákon“),
zákon č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
zákon č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov,
zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu a ostatné všeobecne záväzné právne predpisy Slovenskej republiky.
II. VYMEDZENIE POJMOV
Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
Obchodník je prevádzkovateľom internetového obchodu www.pauligalova.sk
Obchodný názov: Mgr. Paulína Gálová
Miesto podnikania: Pod kostolom 392/43, 95148 Jarok (okr. NITRA)
Identifikačné číslo (IČO): 52 937 275
DIČ: 1080931137
Vedená v registri Okresného úrad Nitra, číslo živnostenského registra 430-62188
Kontaktné údaje obchodník:
Zákaznícka linka: tel.:
E-mail: pauli@pauligalova.sk
Korešpondenčná adresa: Pod kostolom 392/43, 951 48 Jarok (okr. NITRA)
Číslo účtu pre bezhotovostné platby:
Banka: SLSP
Číslo účtu: 0631881182
IBAN: SK11 0900 0000 0006 3188 1182
BIC(SWIFT): GIBASKBX
Objednávateľom je osoba, ktorá uzatvorila zmluvu s obchodníkom, predmetom ktorej je dodanie digitálneho plnenia podľa dohodnutých podmienok, a to buď ako spotrebiteľ alebo podnikateľ.
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
Spotrebiteľskou kúpnou zmluvou je kúpna zmluva uzavretá medzi obchodníkom ako predávajúcim a spotrebiteľom ako objednávateľom, ak je predmetom kúpy akákoľvek hnuteľná vec, vrátane veci s digitálnymi prvkami a to aj vtedy, ak sa má vec ešte len vyrobiť alebo vyhotoviť, okrem iného aj podľa špecifikácií objednávateľa.
Podnikateľ
- je osoba zapísaná v obchodnom registri, osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia alebo na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov alebo osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
- ak uvedie v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), potom berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá VOP pre podnikateľov. Právne vzťahy prevádzkovateľa s objednávateľom, ktorý je podnikateľ, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou sa riadia príslušnými ustanoveniami z. č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka, ako aj súvisiacimi právnymi predpismi.
Službou akákoľvek činnosť alebo výkon, ktorý je ponúkaný alebo poskytovaný spotrebiteľovi vrátane digitálnej služby a činností upravených osobitnými predpismi, nad ktorými vykonávajú dozor alebo dohľad profesijné komory alebo iné orgány verejnej správy, ako sú orgány dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa.
Produktom tovar, služba, digitálny obsah, nehnuteľnosť, elektrina, voda alebo plyn, ktoré nie sú na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, teplo, práva a záväzky.
Online trhom služba, ktorá pomocou softvéru vrátane webového sídla, časti webového sídla alebo aplikácie umožňuje spotrebiteľom uzatvárať zmluvy na diaľku s obchodníkmi odlišnými od prevádzkovateľa online trhu alebo s inými spotrebiteľmi.
Prevádzkovateľom online trhu osoba, ktorá prevádzkuje a poskytuje spotrebiteľom online trh, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
Trvanlivým médiom prostriedok, ktorý umožňuje spotrebiteľovi alebo obchodníkovi uchovávať informácie adresované spotrebiteľovi alebo obchodníkovi počas doby, ktorá zodpovedá účelu, ktorý plnia tieto informácie, a spôsobom, ktorý umožňuje ich nezmenenú reprodukciu a použitie v budúcnosti, najmä listina, e-mail, USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta a pevný disk počítača.
Vyššia moc je skutočnosť spočívajúca v mimoriadnej, nepredvídateľnej, neodvrátiteľnej a nezavinenej udalosti.
Vecou s digitálnymi prvkami je akákoľvek hnuteľná vec, ktorá obsahuje digitálny obsah alebo digitálnu službu alebo je s digitálnym obsahom alebo digitálnou službou prepojená takým spôsobom, že absencia digitálneho obsahu alebo digitálnej služby by bránila tomu, aby vec plnila svoje funkcie.
Digitálnym obsahom sú údaje, ktoré sa vytvárajú a dodávajú v digitálnej forme.
Digitálnou službou je služba, ktorá spotrebiteľovi umožňuje vytvárať, spracúvať alebo uchovávať údaje v digitálnej forme alebo mať k takýmto údajom prístup, alebo ktorá umožňuje výmenu alebo akúkoľvek interakciu údajov v digitálnej forme, ktoré nahrávajú alebo vytvárajú užívatelia služby.
Digitálnym plnením je digitálny obsah a digitálna služba.
Dohľad nad predajom tovaru a poskytovaním služby prepravy tovaru obchodníkom, vrátane predaja prostredníctvom internetového obchodu, vykonáva:
Orgán dozoru:
Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj
Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1
Odbor výkonu dohľadu
nr@soi.sk
tel. č. 037/772 02 16
III. UZATVORENIE ZMLUVY
Objednávka sa uskutočňuje prostredníctvom vyplneného a odoslaného formulára nachádzajúceho sa v internetovom obchode obchodníka a považuje sa za záväzný návrh na uzatvorenie zmluvy zo strany objednávateľa. Objednávateľ si vyberie tovar, ktorý vloží do košíka, stlačí tlačidlo „do košíka“. Následne si vyberie druh platby. Nakoniec objednávku odošle objednávateľ obchodníkovi kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku s povinnosťou platby“. Objednávateľ je oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu. Údaje uvedené v objednávke sú obchodníkom považované za správne.
Objednávka objednávateľa musí obsahovať nasledovné údaje:
- meno a priezvisko,
- iba fakturačná adresa (ulica, číslo, mesto, PSČ),
- e-mailový a telefonický kontakt,
- jednoznačnú identifikáciu digitálneho plnenia,
- spôsob úhrady za digitálne plnenie,
- prevzatie digitálneho plnenia – doplniť 1 rok ,
V prípade objednávateľa - podnikateľa aj údaje:
- obchodný názov,
- IČO, DIČ, IČ DPH,
- fakturačnú adresu (ak je iná ako dodacia),
- kontaktnú osobu.
Objednávka objednávateľa, ktorá neobsahuje všetky požadované údaje, nie je záväzný návrh na uzatvorenie zmluvy zo strany objednávateľa, a obchodník nebude povinný takúto neúplnú objednávku objednávateľa akceptovať. Obchodník môže, nie je však povinný požiadať objednávateľa o doplnenie chýbajúcich údajov v objednávke. E-mailová adresa objednávateľa zadaná v objednávke bude použitá na doručovanie všetkých informácií objednávateľovi a považuje sa za trvanlivý nosič.
Spotrebiteľ výslovne potvrdzuje, že bol oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu.
Po doručení objednávky obchodníkovi bude objednávateľovi na ním uvedenú elektronickú adresu zaslaný e-mail ako „potvrdenie objednávky“, ktorého prílohou sú VOP. Zmluva sa považuje za uzavretú záväzným akceptovaním návrhu na uzavretie zmluvy obchodníkom. Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje údaje o názve a špecifikácii služby, údaje o cene služby, dodacej lehote, údaje o spôsobe platby, údaje o obchodníkovi a údaje o objednávateľovi, prípadne ďalšie potrebné údaje.
Spotrebiteľ odoslaním objednávky obchodníkovi potvrdzuje, že obchodník včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 5 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a oboznámil sa so VOP a ich obsahu porozumel.
Zaplatením ceny sa spotrebiteľovi automaticky zriaďuje účet a automaticky sa mu zasielajú prístupové heslá k digitálnemu obsahu, ktorý je dostupný v členskej sekcii. Spotrebiteľ si môže heslo zmeniť. Prístup k digitálnemu obsahu má spotrebiteľ (1) jeden rok od zakúpenia. Jeden (1) mesiac pred ukončením prístupu k digitálnemu obsahu bude spotrebiteľ informovaný o ukončení tohto prístupu a možnostiach predĺženia.
IV. PRÁVA A POVINNOSTI
Práva a povinnosti obchodníka
poskytnúť všetky informácie v zmysle platných právnych predpisov,
dodať na základe potvrdenej objednávky obchodníkom objednávateľovi digitálne plnenie.
riadne a včasné zaplatenie ceny za dodané digitálne plnenie od objednávateľa.
Práva a povinnosti objednávateľa
prevziať zakúpené digitálne plnenie alebo objednané digitálne plnenie,
zaplatiť objednávateľovi cenu digitálneho plnenia dohodnutú v zmluve a/alebo podľa platného cenníka obchodníka platného v čase uzatvorenia zmluvy v dohodnutej lehote
odstúpenie spotrebiteľa od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote štrnástich (14) kalendárnych dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy v prípade zmluvy, predmetom ktorej je predaj digitálneho plnenia, uplynie po štrnástich (14) dňoch odo dňa, kedy objednávateľovi odstúpením spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje.
V. ŠPECIFIKÁCIA DIGITÁLNEHO PRODUKTU, CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY
Obchodník predáva prostredníctvom webovej stránky digitálny obsah. Digitálny obsah je spracovaný v textovej digitálnej forme (PDF, WORD) zahŕňa online kurzy, webináre a e-book(y).
Internetový obchod slúži na kúpu digitálnych plnení. Vlastnosti a ostatné údaje sú uvedené v internetovom obchode obchodníka. Cena záleží od vybraného druhu digitálneho plnenia. Cena digitálnych plnení je uvedená pri popise a špecifikácii digitálneho plnenia v náhľade jednotlivých digitálnych plnení. Všetky ceny uvedené na internetovej stránke obchodníka sú konečné. Ceny sú uvedené bez dane z pridanej hodnoty (DPH) nakoľko obchodník nie je jej platcom DPH.
Predajná cena nie je pre konkrétneho spotrebiteľa alebo pre skupinu spotrebiteľov určená na základe automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania.
Všetky prípadné akciové ceny digitálnych plnení uverejnených v internetovom obchode platia iba do uvedeného času a obchodník je povinný v každom oznámení o znížení ceny digitálneho plnenia uviesť predchádzajúcu cenu digitálneho plnenia.
Predchádzajúca cena digitálneho plnenia je najnižšia cena, za ktorú obchodník predával alebo poskytoval digitálne plnenia v období tridsať (30) dní pred znížením ceny digitálneho plnenia, alebo od začiatku predaja alebo poskytovania digitálneho plnenia, ak obchodník predával alebo poskytoval digitálneho plnenia v období kratšom ako tridsať (30) dní.
Cenu za digitálne plnenie (ďalej len „cena“) je kupujúci povinný uhradiť jedným zo spôsobov uvedených nižšie.
- bezhotovostne prevodom na účet obchodníka (platba na základe platobnej výzvy – vopred). Cena je splatná do piatich (5) dní od potvrdenia objednávky. V prípade, ak objednávateľ neuhradí objednané digitálne plnenie v tejto lehote, označí objednávku za neplatnú a zaniká tým zmluva. Objednávateľ je povinný uhradiť cenu digitálneho plnenia spoločne s uvedením variabilného symbolu platby. Záväzok objednávateľa uhradiť cenu je splnený v momente pripísania príslušnej sumy na účet obchodníka. Tovar bude zaslaný po prijatí peňažných prostriedkov na účet obchodníka.
Objednávateľ je povinný zaplatiť obchodníkovi cenu za digitálne plnenie dohodnuté v zmluve, objednávateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy a požadovať vrátenie ceny len v súlade s legislatívou SR.
Obchodník vystaví ohľadom platieb vykonávaných na základe zmluvy objednávateľovi faktúru (daňový doklad), ktorý slúži ako dodací a záručný list.
Faktúra (daňový doklad) je zasielaná výhradne elektronicky, v zmysle platnej legislatívy vo formáte PDF, a to do (7) siedmich dní po prijatí platby za objednávku. Ak objednávateľ požiada o zaslanie faktúry aj v papierovej podobe, bude mu zaslaná dodatočne poštou.
VI. PODMIENKY DODANIA
Obchodník sa zaväzuje dodať objednávateľovi digitálne plnenie bez zbytočného odkladu alebo do (24) dvadsaťštyri hodín odo dňa zaplatenia ceny. Obchodník znáša dôkazné bremeno, že dodal digitálne plnenie. Spotrebiteľovi sú po zaplatení ceny automaticky zaslané prístupové heslá na vstup do členskej sekcie.
Digitálny obsah sa považuje za dodaný, keď sa digitálny obsah alebo akékoľvek prostriedky vhodné na prístup k nemu, alebo jeho stiahnutie sprístupnia, alebo sa umožní prístup k nim spotrebiteľovi alebo do fyzického priestoru alebo virtuálneho priestoru, ktorý si spotrebiteľ na tento účel zvolil.
Digitálna služba sa považuje za dodanú, keď sa digitálna služba sprístupní spotrebiteľovi alebo do fyzického priestoru alebo virtuálneho priestoru, ktorý si spotrebiteľ na tento účel zvolil.
Ak obchodník nedodá digitálne plnenie včas, spotrebiteľ môže od zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1, ak obchodník vyhlási alebo je z okolností zrejmé, že digitálne plnenie nedodá, alebo zo zmluvy alebo z okolností uzavretia zmluvy vyplýva, že včasné dodanie bolo pre spotrebiteľa dôležité.
VII. ZMENA DIGITÁLNEHO PLNENIA
Ak sa má digitálne plnenie dodávať alebo sprístupňovať spotrebiteľovi počas určitej doby, obchodník môže z opodstatnených dôvodov dohodnutých v zmluve zmeniť digitálne plnenie nad rozsah toho, čo je potrebné na zachovanie súladu s dohodnutými požiadavkami a všeobecnými požiadavkami, ak
a) spotrebiteľovi nevzniknú dodatočné náklady,
b) spotrebiteľ bol o zmene oboznámený jasným a zrozumiteľným spôsobom a
c) v prípadoch podľa odseku 2 sa spotrebiteľovi v dostatočnom predstihu poskytli na trvanlivom médiu údaje o vlastnostiach a čase vykonania zmeny a o práve odstúpiť od zmluvy podľa odseku 2 alebo o možnosti ponechať digitálne plnenie bez zmeny podľa odseku 3.
Ak zmena digitálneho plnenia negatívne ovplyvňuje prístup spotrebiteľa k digitálnemu plneniu alebo jeho užívanie, spotrebiteľ môže od zmluvy odstúpiť bez povinnosti poskytnúť obchodníkovi akúkoľvek náhradu, ibaže je negatívny vplyv zanedbateľný. Ak spotrebiteľ od zmluvy neodstúpi do 30 dní odo dňa doručenia oznámenia podľa odseku 1 písm. c) alebo odo dňa zmeny digitálneho plnenia, podľa toho, ktorý okamih nastane neskôr, právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy zaniká. Na odstúpenie od zmluvy sa vzťahujú články VIII, IX a X odstúpenie od zmluvy.
Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od zmluvy podľa odseku 2, ak mu obchodník umožní ponechať si nezmenené digitálne plnenie bez dodatočných nákladov pre spotrebiteľa a neuskutočnenie zmeny nebude viesť k vzniku vady digitálneho plnenia.
Ak je predmetom tej istej zmluvy digitálne plnenie a poskytnutie služby prístupu na internet alebo interpersonálnej komunikačnej služby založenej na číslach, na časť zmluvy, ktorá sa týka digitálneho plnenia, sa nevzťahujú odseky 1 až 3.
VII. TECHNICKÉ POŽIADAVKY
Pri veci s digitálnymi prvkami musia byť splnené požiadavky a všeobecné požiadavky aj digitálny obsah a digitálna služba bez ohľadu na to, či ich dodáva alebo poskytuje obchodník alebo iná osoba.
Účel digitálneho plnenia vyplýva z týchto VOP z čl. V – ŠPECIFIKÁCIA DIGITÁLNEHO PRODUKTU, CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY.
Digitálne plnenie funguje s hardvérom alebo softvérom, s ktorými sa bežne používajú podobné veci, bez nutnosti meniť predanú vec, hardvér alebo softvér (ďalej len „kompatibilita“). Rovnako má schopnosť, tiež definovanú v týchto VOP, fungovať s hardvérom alebo softvérom, ktoré sú odlišné od tých, s ktorými sa bežne používajú podobné veci (ďalej len „interoperabilita“).
Na prístup k digitálnemu obsahu v členskej sekcii je potrebné aby mal spotrebiteľ zriadenú funkčnú e-mailovú adresu a internetové pripojenie.
VIII. UPLATNENIE PRÁVA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
Spotrebiteľ má právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bez uvedenia dôvodu v lehote štrnástich (14) kalendárnych dní odo dňa:
uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby,
uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči.
Ak obchodník poskytol spotrebiteľovi informácie o práve na odstúpenie od zmluvy (podmienky, lehote a postupe) až dodatočne, najneskôr však do dvanásť (12) mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy do štrnásť (14) dní, keď si obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť. Ak obchodník neposkytol informácie ani do dvanásť (12) mesiacov, spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy do dvanásť (12) mesiacov od uplynutia lehoty podľa ods. 1 tohto článku.
IX. PRÁVA A POVINNOSTI SPOTREBITEĽA PO ODSTÚPENÍ OD ZMLUVY UZVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA
Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorej predmetom je:
a) poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
b) dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak dodávanie digitálneho obsahu začalo a spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
Spotrebiteľ môže tento súhlas poskytnúť pri odoslaní objednávky alebo vhodným spôsobom po jej odoslaní. Spotrebiteľ môže poskytnúť výslovný súhlas so začatím poskytovania služby alebo digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy. Spotrebiteľ stráca po poskytnutí tohto súhlasu právo na odstúpenie od zmluvy.
Spotrebiteľ uplatňuje svoje právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo uzavretie mimo prevádzkových priestorov obchodníka:
listinne podobe zaslaním oznámenia na adresu sídla obchodíka alebo
zaslaním elektronickou správou (e-mail) na elektronickú adresu pre vybavovanie objednávok.
Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil, to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy.
Odstúpenie od zmluvy obsahuje identifikačné údaje spotrebiteľa, číslo a dátum objednávky, špecifikáciu digitálneho plnenia, ako i spôsob vrátenia peňažného plnenia. Na odstúpenie od zmluvy môže spotrebiteľ použiť vzorový formulár.
Adresa pre odstúpenie od zmluvy:
Mgr. Paulína Gálová, Pod kostolom 392/43, 951 48 Jarok (okr. NITRA)
E-mail pre odstúpenie od zmluvy:
pauli@pauligalova.sk
Spotrebiteľ je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak spotrebiteľ podľa § 19 ods. 1 odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je poskytnutie služby a pred začatím poskytovania plnenia udelil výslovný súhlas. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého plnenia, ak je celková cena dohodnutá v zmluve nadhodnotená.
Obchodník nemôže požadovať od spotrebiteľa úhradu nákladov za
a) poskytnutie služby, ak
1. obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) alebo písm. h), alebo
2. spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím poskytovania služby § 17 ods. 10 písm. c),
b) úplné alebo čiastočné dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
1. spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu podľa § 17 ods. 10 písm. c),
2. spotrebiteľ nevyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu podľa prvého bodu stráca právo na odstúpenie od zmluvy, alebo
3. obchodník neposkytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b).
Po odstúpení od zmluvy je spotrebiteľ povinný zdržať sa užívania digitálneho plnenia a jeho poskytovania tretím osobám.
Povinnosti obchodníka a spotrebiteľa pri odstúpení od zmluvy sa v plnom rozsahu spravujú § 19 a násl. Zákonom.
X. PRÁVA A POVINNOSTI OBCHODNÍKA PO ODSTÚPENÍ OD ZMLUVY UZVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA
Obchodník je povinný prevziať tovar a vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, Platby budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich (14) dní Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký použil objednávateľ pri jeho platbe, ak objednávateľ výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.
Formulár na odstúpenie od zmluvy tvorí prílohu obchodných podmienok a nachádza sa aj na internetovej stránke elektronického obchodu.
Odstúpenie od zmluvy kupujúcim podnikateľom sa spravuje príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
XI. REKLAMAČNÝ PORIADOK (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
Reklamačný poriadok sa riadi nasledujúcimi príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v platnom znení (ďalej len „Občianky zákonník“) ako i zákona č. 10/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Spotrebiteľ si môže uplatniť svoje nároky z vady tovaru za podmienok uvedených v reklamačnom poriadku. Reklamačný poriadok je prijatý a zverejnený obchodníkom na internetovej stránke www.pauligalova.sk.
Uplatnenie nárokov z vady tovaru podnikateľom sa spravuje príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. - Obchodného zákonníka .
XII. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu.
Ak obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do tridsiatich (30) dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu.
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk).
Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na Riešenie sporov online | Európska komisia (europa.eu). Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
Riešenie sporov niektorých zo subjektov alternatívneho riešenia sporov sa môže domáhať iba spotrebiteľ.
XIII. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
Obchodník ako prevádzkovateľ bude spracúvať osobné údaje v nevyhnutnom rozsahu. Obchodník spracúva osobné údaje v zmysle platných právnych predpisov a v zmysle zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a NARIADENÍM EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov. Ako obchodník spracúva osobné údaje nájdete v sekcii [„GDPR; Podmienky ochrany osobných údajov; Ochrana osobných údajov“].
Obchodník prehlasuje, že prijal primerané technické, organizačné a personálne opatrenia zodpovedajúce spôsobu spracúvania osobných údajov, pričom zobral do úvahy najmä použiteľné technické prostriedky, dôvernosť a dôležitosť spracúvaných osobných údajov.
XIV. DUŠEVNÉ VLASTNÍCTVO
Služba, jej obsah a všetky jej súčasti, vrátane metodológie, dizajnov, použitých technológií, ponúk, nástrojov, procesov, postupov, plánov, šablón; ako aj všetkého audiovizuálneho obsahu a grafických prvkov (ako sú obrázky, tieňovanie, farby, organizácia, asociácie, štruktúra, umiestnenie, text, vzhľad a štýl); ich rozloženia, rozhrania a iných súčastí služby; ako aj ochranné známky, logá, dizajny, slogany alebo iné označenia týkajúce sa služby (bez ohľadu, či sú osobitne registrované), sú chránené ako duševné vlastníctvo (ďalej len „duševné vlastníctvo“).
Výlučným majiteľom a držiteľom všetkých (hlavne majetkových) autorských práv a ostatných práv k duševnému vlastníctvu je výlučne obchodník, resp. jeho spriaznené osoby alebo dodávatelia.
Práva k duševnému vlastníctvu sa na objednávateľa za žiadnych okolností nepostupujú, neprevádzajú, ani neprechádzajú, pričom akékoľvek práva k duševnému vlastníctvu sa objednávateľovi udeľujú iba v rozsahu nevyhnutných užívacích práv tak, aby bol objednávateľ oprávnený používať výsledky služieb v zmysle týchto VOP.
Akceptovaním týchto VOP obchodník udeľuje objednávateľovi nevýhradné právo používať duševné vlastníctvo výlučne pre vlastnú potrebu objednávateľa, pričom objednávateľ nenadobúda žiadne iné majetkové práva, licencie, sublicencie alebo iné práva k duševnému vlastníctvu (najmä nie právo upravovať, meniť, zasahovať do duševného vlastníctva, spracovať, adaptovať a vytvárať odvodené diela, vytvárať rozmnoženiny duševného vlastníctva, duševné vlastníctvo alebo jeho rozmnoženiny ďalej distribuovať alebo iným obdobným spôsobom sprístupňovať tretím osobám a pod.). Objednávateľ nie je oprávnený meniť obsah duševného vlastníctva prostredníctvom AI (artificial intelligence), ani AI inak využívať v službách obchodníka.
Akékoľvek použitie duševného vlastníctva inak ako v súlade s týmito VOP si vyžaduje vopred udelený písomný súhlas obchodníka, pričom ak ku takémuto neoprávnenému použitiu dôjde, môže to mať okrem iného za následok naplnenie skutkovej podstaty niektorého z trestných činov (napr. trestný čin porušovania autorského práva podľa § 283 Trestného zákona), vznik zodpovednosti za škodu spôsobenú obchodníkovi, prípadne uplatnenie iných práv obchodníka vyplývajúcich mu zo zmluvných dojednaní alebo všeobecne záväzných právnych predpisov. Objednávateľ bezodkladne oznámi obchodníkovi akékoľvek podozrenie alebo skutočné či hroziace porušenie práv k duševnému vlastníctvu a zaväzuje sa mu poskytnúť súčinnosť na ochranu duševného vlastníctva.
V prípade, že obchodník vykoná na návrh objednávateľa akékoľvek zmeny týkajúce sa nových vlastností služieb a obchodník takéto zmeny do duševného vlastníctva zapracuje, obchodník je oprávnený takéto zmenené služby a prípadne vykonané zmeny duševného vlastníctva ďalej využívať vo svojej podnikateľskej činnosti, ponúkať iným objednávateľ a využívať akýmkoľvek iným obdobným spôsobom, a to bez akýchkoľvek obmedzení, či dodatočných nárokov objednávateľa. Ak to bude nevyhnutné, objednávateľ sa zaväzuje zabezpečiť, aby tretie osoby pre naplnenie vyššie uvedeného udelili obchodníkovi všetky potrebné súhlasy, povolenia, práva a licencie.
Obchodník má právo požadovať od objednávateľa zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 1.000 € (slovom: jedentisíc eur) v prípade porušenia akejkoľvek povinnosti podľa tohto článku VOP. Zmluvná pokuta je splatná do 30 (tridsať) dní odo dňa doručenia výzvy na zaplatenie obchodníkovi. Týmto nie je dotknuté právo na náhradu škody v celej výške popri zmluvnej pokute.
XV. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Povinnosť oznámenia zmeny VOP sa považuje za splnenú jej zverejnením na internetovom obchode obchodníka.
Obchodník neprijal žiadny kódex správania sa.
Tieto VOP sú napísané v slovenskom jazyku.
Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočnená vo forme e-mailových správ resp. listinných zásielok.
Zmluva sa uzatvára na dobu určitú a to do doby plnenia povinností oboch zmluvných strán z nej vyplývajúcich a týchto VOP.
Všetky záväzkové právne vzťahy, ktoré vznikli na základe zmluvy medzi obchodníkom a objednávateľom v nadväznosti na tieto VOP sa riadia správnym poriadkom SR.
Neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP sú jej prílohy.
Tieto VOP sú chránené zákonom č. 185/2015 Z. z. Autorský zákon v znení neskorších právnych predpisov.
Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 01.12.2024
REKLAMAČNÝ PORIADOK
Reklamačný poriadok sa riadi nasledujúcimi príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v platnom znení (ďalej len „Občianky zákonník“) ako i zákona č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „ Zákon o ochrane spotrebiteľa“). Reklamačný poriadok internetového obchodu www.pauligalova.sk. upravuje podmienky, spôsob reklamácie, vrátane informácii kde je možné digitálne plnenie reklamovať. Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok (ďalej len „VOP“) obchodníka a zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom a spotrebiteľom (ďalej ako „spotrebiteľom“), ktorý si u obchodníka zakúpil digitálne plnenie prostredníctvom internetového obchodu www.pauligalova.sk..
Obchodník je prevádzkovateľom internetového obchodu www.pauligalova.sk.:
Obchodný názov: Mgr. Paulína Gálová
Miesto podnikania: Pod kostolom 392/43, 95148 Jarok (okr. NITRA)
Identifikačné číslo (IČO): 52 937 275
DIČ: 1080931137
Vedená v registri Okresného úrad Nitra, číslo živnostenského registra 430-62188
Kontaktné údaje obchodník:
E-mail: pauli@pauligalova.sk
Korešpondenčná adresa: Pod kostolom 392/43, 95148 Jarok (okr. NITRA)
Číslo účtu pre bezhotovostné platby:
Banka: SLSP
Číslo účtu: 0631881182
IBAN: SK11 0900 0000 0006 3188 1182
BIC(SWIFT): GIGASKBX
Internetová stránka elektronického obchodu: www.pauligalova.sk.
Spotrebiteľ potvrdzuje, že odoslaním objednávky sa riadne oboznámil s reklamačným poriadkom a porozumel mu.
Digitálne plnenie musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami, to neplatí ak obchodník pri uzavretí zmluvy výslovne oboznámil spotrebiteľa, že určitá vlastnosť veci nezodpovedá všeobecným požiadavkám a spotrebiteľ s tým súhlasil. Digitálne plnenie je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä:
zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v zmluve,
je vhodné na konkrétny účel, s ktorým spotrebiteľ oboznámil obchodníka najneskôr
pri uzavretí zmluvy a s ktorým obchodník súhlasil,
vyznačuje sa v zmluve vymedzenou funkčnosťou, kompatibilitou, interoperabilitou a inou dohodnutou vlastnosťou,
je dodané so všetkým príslušenstvom vymedzeným v zmluve,
je dodané s asistenčnými službami a s návodom na použitie vrátane návodu na inštaláciu, ako bolo vymedzené v zmluve, a
je aktualizované v súlade so zmluvou.
Digitálne plnenie je v súlade so všeobecnými požiadavkami:
je vhodné na všetky účely, na ktoré sa digitálne plnenie rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované,
zodpovedá skúšobnej verzii alebo ukážke digitálneho plnenia, ktorú obchodník sprístupnil spotrebiteľovi pred uzavretím zmluvy,
je dodané s príslušenstvom a návodmi, ktoré môže spotrebiteľ dôvodne očakávať,
je dodané v množstve, má vlastnosti a výkon vrátane funkčnosti, kompatibility, prístupnosti, kontinuity a bezpečnosti, aké sú bežné pre digitálne plnenie rovnakého druhu a aké môže spotrebiteľ dôvodne očakávať vzhľadom na povahu digitálneho plnenia a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie obchodníka alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii digitálneho plnenia alebo na jeho označení.
Obchodník nie je viazaný vyhlásením podľa odseku 4 písm. d), ak si z opodstatneného dôvodu nebol a nemohol byť vedomý verejného vyhlásenia, do času uzavretia zmluvy bolo verejné vyhlásenie opravené rovnakým alebo porovnateľným spôsobom, akým bolo vyhlásené, alebo rozhodnutie spotrebiteľa uzavrieť zmluvu nemohlo byť verejným vyhlásením ovplyvnené; dôkazné bremeno o týchto skutočnostiach nesie obchodník.
Obchodník dodá digitálne plnenie v najnovšej verzii, ktorá je dostupná v čase uzavretia zmluvy, ak sa strany nedohodnú inak.
Obchodník zabezpečí, aby počas doby podľa odseku 8 alebo odseku 9 bol spotrebiteľ upovedomený o aktualizáciách digitálneho plnenia vrátane bezpečnostných aktualizácií, a aby boli spotrebiteľovi dodané aktualizácie, ktoré sú potrebné na zachovanie súladu digitálneho plnenia s dohodnutými a všeobecnými požiadavkami.
Ak sa má podľa zmluvy dodať digitálne plnenie jednorazovo alebo ako súbor jednotlivých plnení, dobou podľa odseku 7 je doba, počas ktorej môže spotrebiteľ dôvodne očakávať, že digitálne plnenie bude spĺňať dohodnuté a všeobecné požiadavky s prihliadnutím na druh a účel digitálneho plnenia a na povahu a okolnosti uzavretia zmluvy.
Ak sa má podľa zmluvy dodávať digitálne plnenie nepretržite počas dohodnutej doby, dobou podľa odseku 7 je táto dohodnutá doba.
Digitálne plnenie má vady, ak nie je v súlade s dohodnutými požiadavkami a všeobecnými požiadavkami alebo ak je jeho užívanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má digitálne plnenie v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do (2) dvoch rokov od jeho dodania, ak ide o digitálne plnenie, ktoré sa dodáva jednorazovo alebo ako súbor jednotlivých plnení.
Ak ide o digitálne plnenie, ktoré sa dodáva nepretržite počas dohodnutej doby, obchodník zodpovedá za každú vadu digitálneho plnenia, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas tejto dohodnutej doby.
Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnym prepojením digitálneho plnenia so zložkami digitálneho prostredia spotrebiteľa alebo začlenením digitálneho plnenia do zložiek digitálneho prostredia spotrebiteľa (ďalej len „integrácia“), ak
a) bola integrácia vykonaná obchodníkom alebo na jeho zodpovednosť, alebo
b) integráciu, ktorú mal vykonať spotrebiteľ, vykonal spotrebiteľ nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na integráciu, ktorý mu poskytol obchodník.
Digitálnym prostredím je hardvér, softvér a akékoľvek sieťové pripojenie používané spotrebiteľom na prístup alebo užívanie digitálneho plnenia.
Obchodník nezodpovedá za vadu digitálneho plnenia, ktorá bola spôsobená výlučne nenainštalovaním aktualizácie podľa, ak si spotrebiteľ aktualizáciu nenainštaloval v primeranej lehote po jej dodaní a
a) obchodník oboznámil spotrebiteľa o dostupnosti aktualizácie a následkoch jej nenainštalovania, a
b) nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia spotrebiteľom neboli spôsobené nedostatkami v návode na inštaláciu poskytnutom spotrebiteľovi obchodníkom.
Obchodník poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako tridsať (30) dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.
Ak obchodník odmieta zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi.
Obchodník nesie dôkazné bremeno, že bolo digitálne plnenie dodané v súlade s dohodnutými a všeobecnými požiadavkami.
Ak sa do uplynutia jedného roka po dodaní digitálneho plnenia, ktoré sa dodáva jednorazovo alebo ako súbor jednotlivých plnení, prejaví vada, obchodník nesie dôkazné bremeno, že digitálne plnenie v čase dodania túto vadu nemalo.
Ak sa digitálne plnenie dodáva nepretržite počas dohodnutej doby, obchodník nesie dôkazné bremeno, že digitálne plnenie je počas dohodnutej doby bez vád.
Obchodník nenesie dôkazné bremeno podľa odsekov 19 a 20 týchto VOP, ak preukáže, že digitálne prostredie spotrebiteľa nie je kompatibilné s technickými požiadavkami digitálneho plnenia, ak s nimi obchodník oboznámil spotrebiteľa jasným a zrozumiteľným spôsobom pred uzavretím zmluvy.
Spotrebiteľ poskytne obchodníkovi primeranú súčinnosť potrebnú na zistenie, či dôvod vady digitálneho plnenia je v digitálnom prostredí spotrebiteľa. Povinná súčinnosť spotrebiteľa sa obmedzuje na technicky dostupné prostriedky, ktoré najmenej zaťažujú spotrebiteľa. Ak obchodník pred uzavretím zmluvy jasným a zrozumiteľným spôsobom oboznámi spotrebiteľa o povinnosti poskytnúť súčinnosť a spotrebiteľ súčinnosť neposkytne, musí spotrebiteľ na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady preukázať, že digitálne plnenie malo vadu v čase dodania, ak ide o digitálne plnenie, ktoré sa dodáva jednorazovo alebo ako súbor jednotlivých plnení, alebo v dohodnutej dobe, ak ide o digitálne plnenie, ktoré sa dodáva nepretržite počas dohodnutej doby.
Ak obchodník zodpovedá za vadu digitálneho plnenia, spotrebiteľ má voči nemu právo na odstránenie vady (§ 852k), právo na primeranú zľavu z ceny (§ 852l) alebo právo od zmluvy odstúpiť (§ 852l).
Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady aj bez toho, aby ich vytkol.
Spotrebiteľ môže po vytknutí vady u obchodníka odoprieť zaplatiť cenu alebo jej časť, kým si obchodník nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže je spotrebiteľ v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením ceny alebo jej časti. Spotrebiteľ uhradí cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností obchodníkom.
Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo spotrebiteľa na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.
Obchodník odstráni vadu digitálneho plnenia v primeranej lehote po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu digitálneho plnenia a účel, na ktorý spotrebiteľ digitálne plnenie požadoval.
Obchodník môže odstránenie vady odmietnuť, ak odstránenie nie je možné alebo ak by mu spôsobilo neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by malo digitálne plnenie bez vady a na závažnosť vady.
Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z ceny, ak sa digitálne plnenie dodáva za protiplnenie, ktoré spočíva v zaplatení ceny, alebo môže odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty ak,
a) odstránenie vady nie je možné alebo by spôsobilo obchodníkovi neprimerané náklady,
b) obchodník neodstránil vadu podľa § 852k ods. 1,
c) digitálne plnenie má rovnakú vadu napriek snahe obchodníka vadu odstrániť,
d) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje právo spotrebiteľa na okamžitú zľavu z ceny alebo odstúpenie od zmluvy, alebo
e) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.
Zľava z ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty digitálneho plnenia a hodnoty, ktorú by digitálne plnenie malo, ak by bolo bez vád. Ak sa digitálne plnenie dodáva počas dohodnutej doby, spotrebiteľ má právo na zľavu z ceny len za čas, v ktorom digitálne plnenie nespĺňalo dohodnuté a všeobecné požiadavky.
Obchodník vyplatí spotrebiteľovi zľavu z ceny do štrnásť (14) dní od uplatnenia práva spotrebiteľa na zľavu z ceny rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri zaplatení ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.
Ak sa digitálne plnenie dodáva za protiplnenie, ktoré spočíva v zaplatení ceny, spotrebiteľ nemôže od zmluvy odstúpiť, ak je vada digitálneho plnenia zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.
Po odstúpení od zmluvy obchodník vráti spotrebiteľovi všetky platby prijaté na základe zmluvy do štrnásť (14) dní od oznámenia odstúpenia od zmluvy rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri zaplatení ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s vrátením znáša obchodník.
Spotrebiteľ nie je povinný platiť cenu za čas pred odstúpením od zmluvy, v ktorom digitálne plnenie nespĺňalo dohodnuté a všeobecné požiadavky. Ak však bolo v zmluve dohodnuté dodávanie digitálneho plnenia nepretržite počas dohodnutej doby, obchodník v súlade s odsekom 33 vráti spotrebiteľovi len pomernú časť zaplatenej ceny za čas, v ktorom digitálne plnenie nespĺňalo dohodnuté a všeobecné požiadavky, a časť ceny, ktorú spotrebiteľ zaplatil vopred za dodávanie digitálneho plnenia za čas po odstúpení od zmluvy.
Po odstúpení od zmluvy je spotrebiteľ povinný zdržať sa užívania digitálneho plnenia a jeho poskytovania tretím osobám.
Obchodník môže do štrnásť (14) dní po oznámení spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy požiadať spotrebiteľa o vrátenie hmotného nosiča, na ktorom mu dodal digitálny obsah. Spotrebiteľ vráti hmotný nosič na náklady obchodníka a bez zbytočného odkladu po doručení žiadosti obchodníka.
Po odstúpení od zmluvy sa obchodník zdrží používania obsahu, ktorý spotrebiteľ poskytol alebo vytvoril pri užívaní digitálneho plnenia. To neplatí, ak tento obsah
a) nemožno využiť inak ako vo väzbe na digitálne plnenie obchodníka,
b) sa vzťahuje výlučne na aktivity spotrebiteľa pri užívaní digitálneho plnenia obchodníka,
c) obchodník zlúčil s iným obsahom, od ktorého ho nemožno oddeliť vôbec alebo bez vynaloženia neprimeraného úsilia,
d) spotrebiteľ vytvoril spolu s inými spotrebiteľmi, ktorí sú oprávnení ďalej obsah užívať.
Po odstúpení od zmluvy obchodník sprístupní spotrebiteľovi na jeho žiadosť všetok obsah, ktorý spotrebiteľ poskytol alebo vytvoril pri užívaní digitálneho plnenia, okrem obsahu podľa odseku 37 písm. a) až c). Obchodník sprístupní obsah spotrebiteľovi v primeranej lehote, bezplatne, v bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a bez závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.
Odseky 38 a 37 sa nevzťahujú na osobné údaje, ktoré poskytol alebo vytvoril spotrebiteľ.
Po odstúpení od zmluvy môže obchodník zamedziť spotrebiteľovi v ďalšom užívaní digitálneho plnenia, najmä zamedziť mu prístup k digitálnemu plneniu alebo zrušiť mu užívateľský účet. Odsek 38 tým nie je dotknutý.
Náhrada nákladov predávajúceho. Ak je nedodanie digitálneho plnenia včas alebo vada, za ktorú zodpovedá obchodník, dôsledkom konania alebo opomenutia inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci, obchodník má voči tejto osobe právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v dôsledku vytknutia vady a uplatnenia práv z nedodania digitálneho plnenia podľa § 852b ods. 4 alebo práv zo zodpovednosti za vady podľa § 852j.
Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok.
Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto podmienok. Povinnosť oznámenia zmeny reklamačných podmienok sa považuje za splnenú jej zverejnením na internetovom obchode obchodníka.
Tieto reklamačné podmienky sú chránené zákonom č. 185/2015 Z. z. Autorský zákon v znení neskorších právnych predpisov.
Tieto reklamačné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 01. 12. 2024
-
Reklamačný formulár
si môžete stihnúť tu.